Bel ons voor een afspraak030 22 50 910

Deel deze pagina

Patiëntervaringen

Ons ziekenhuis is georganiseerd rondom de behoeften van de patiënt. Daarom zijn uw ervaringen belangrijk voor ons. Wij letten op verschillende manieren op uw tevredenheid: met een korte enquête, via Zorgkaart Nederland, via de Monitor Borstkankerzorg en indien nodig via de klachtencommissie. Het gemiddelde cijfer dat onze patiënten ons geven is een 9,5. Hier zijn wij ontzettend trots op.  

Ineke: "De patiënt staat hier centraal"

    Hill: "Alles wordt in dit ziekenhuis gedaan"

      Eileene: 'Je weet snel waar je aan toe bent'

        Hill: "Mijn borst is weer mooi"

          Hill: "Ook mijn familie is goed opgevangen"

            Ineke: "Je voelt je hier veilig"

              Ontvangst, snelheid en goede uitleg en aanwezigheid van diverse specialisten zorgen ervoor dat je met een compleet verhaal naar huis kan.

              Petra
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Ontzettend vriendelijke mensen, fijne omgeving en behandeling, volledige en geruststellende uitleg over alles. 

              Fleur
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Als doktersassistente heb ik beroepshalve veel met ziektes en behandelingen te maken. Een patiënt uit onze praktijk vertelde van de goede ervaringen met het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis en nooit heb ik kunnen vermoeden dat ik daar zelf eens mee te maken zou krijgen. Maar nu ik zelf met borstkanker ben geconfronteerd was de keus snel gemaakt: het borstkankerziekenhuis in Bilthoven, ondanks de afstand van 150 kilometer die ik telkens moet afleggen.



               

              Juist op een moment dat je geconfronteerd wordt met ziekte, merk je hoe belangrijk bejegening en behandeling zijn. Ik ben zeer aangenaam getroffen door de ontvangst, de behandeling, de informatievoorziening en de snelheid van handelen. Het begon al met de eerste afspraak. Binnen een paar dagen kon ik terecht voor onderzoek en nog diezelfde dag waren de uitslagen bekend en was het behandelplan al gemaakt. Ik wist gelijk wat me te wachten stond. Duidelijkheid is erg prettig op zo’n moment.

               

              Dat niet alleen, ook de persoonlijke aandacht die ik krijg, is bijzonder prettig. Ik heb elke keer dezelfde behandelaar en dezelfde verpleegsters en dat is plezierig op zo’n moment.

               

              Zwaantje
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Er wordt naar je geluisterd, mee gedacht, gekeken naar een goede oplossing, de juiste behandeling. Je bent hier echt een vrouw en geen nummer!

              Jacqueline
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Iedereen weet wie je bent vanaf het moment dat je voor de eerste keer binnenkomt, iedereen waar je mee te maken krijgt, is op de hoogte van jouw verhaal. Hierdoor krijg je niet te maken met de vervelende bijkomstigheid zoals in de reguliere ziekenhuizen waar je 500 keer, tot vervelends toe, hetzelfde verhaal moet vertellen en uitleggen. Je merkt dat er zeer regelmatig onderling overleg plaatsvindt waardoor dingen veel sneller duidelijk worden voor de patiënt. Vervolgens wordt alles op dat moment adequaat achter elkaar geregeld EN opgevolgd!! Het is een verademing te weten dat de zorg er ook zo uit kan zien en ik hoop dan ook dat andere ziekenhuizen hier een voorbeeld aan nemen.

              Simone
              Dochter van patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Ik vond het prettig dat er echt de tijd voor je wordt genomen en wanneer je net iets anders wil dan anderen er wordt meegedacht om de beste oplossing te vinden.

              Carmen
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Zeer goed! Mooie grote kamers geweldige goede artsen en verpleegkundigen, allemaal zeer betrokken met mij als patiënt maar ook als mens. Dat mijn man ook mocht blijven GEWELDIG!!!!
               

              Annemiek
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              De persoonlijke benadering was hartverwarmend. En dat alles in één dag geregeld kon worden heeft veel onnodige zorgen voorkomen.

              Nel
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Ik had de eer om als eerste patiënt in uw ziekenhuis ontvangen te mogen worden en gelukkig met een goede afloop. De ontvangst, begeleiding en behandeling zijn door mij als zeer positief ervaren. Wat tevens voor mij belangrijk was dat je als patiënt zeer persoonlijk wordt behandeld, m.a.w. je wordt als mens (individu) gezien en niet als een "nummer". Tevens is natuurlijk een heel groot pluspunt dat de uitslag direct (dezelfde dag) nog bekend wordt. Waarom geen 10, om u en uw medewerkers uit te dagen om altijd de beste zorg te verlenen.

              Fokkelien
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Zeer persoonlijke en vriendelijke benadering door al het personeel. Daarnaast is de snelheid van de onderzoeken en de snelheid van de uitslag erg fijn.

              Suzan
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Ik heb de persoonlijke begeleiding zeer prettig ervaren, de ontvangst in het moderne ziekenhuis voelde huiselijk. Door de snelle afhandeling, heb ik geen stress of paniek ervaren. Maar bovenal voelde ik me serieus genomen, er werd geen ruimte tot twijfel gelaten.

              Janey
              Patiënt Alexander Monro
              Borstkankerziekenhuis

              Ik wil langs deze weg het Alexander Monro van harte bedanken voor de supersnelle hulp en de hartelijke ontvangst in jullie mooie ziekenhuis. Ik ben met een heel blij en prettig gevoel bij jullie ontvangen en behandeld, gelukkig was verder ingrijpen niet nodig maar dat ik zo snel uit mijn onzekere situatie ben geholpen verdient alle lof voor Jan van Bodegom en het team.

              Marion Damen
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Uitstekend ontvangst en een uitstekende klantgerichte behandeling door de specialist en dames bij de mammografie. Fijn dat de arts direct de terugkoppeling doet van de uitslag! Ik voelde mij hierdoor serieus genomen en de specialist neemt de tijd voor je; je voelt je geen nummer, maar echt een patiënt.

              Saskia
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Erg fijn was de extra tijd die genomen werd, de persoonlijke ontvangst en het enthousiasme die verschillende artsen uitstraalden om in dit ziekenhuis te mogen werken. En het idee dat ik als "patiënt" aanwezig ben bij de bespreking van mijn wensen werkten voor mij gerustellend.

              Sandra Pompe
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

              Het personeel staat klaar om duidelijkheid in een zeer onzekere periode snel te bieden. Verder heb ik de lage drempel tot de artsen als erg prettig ervaren. Artsen bellen gelijk terug als je later nog vragen hebt. Hier zit voor mij het uiterst positieve voordeel ten opzichte van andere ziekenhuizen.

              Ayse
              Patiënt Alexander Monro Borstkankerziekenhuis

                          

              Hoe komen wij aan deze gegevens?

              Een week na het eerste bezoek aan het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis vragen we elke patiënt of hij of zij enkele vragen wil beantwoorden over haar of zijn ervaring met het ziekenhuis. Op basis van deze informatie kunnen we snel actie ondernemen. Patiënten die onder behandeling blijven, vragen we na een aantal maanden opnieuw om hun mening te geven. 

               

              Monitor Borstkankerzorg

              De Monitor Borstkankerzorg is een initiatief van Borstkankervereniging Nederland (BVN). Het laat per ziekenhuis zien wat de ervaringen van patiënten zijn. Bijvoorbeeld hoe ze de zorg ervaren en wat de wachttijden zijn voor onderzoeken en uitslagen, maar ook of een directe borstreconstructie mogelijk is, de aanwezigheid van een mammapoli en hoeveel borstkankeroperaties het ziekenhuis jaarlijks uitvoert. De Monitor Borstkankerzorg geeft patiënten een goed beeld van wat ze kunnen verwachten van een ziekenhuis. Daarnaast is de informatie nuttig voor ziekenhuizen om hun zorg verder te verbeteren. Daarom vraagt het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis iedere patiënt om mee te doen aan dit onderzoek.

               

              Klachten

              Het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis wil iedereen tijdens een bezoek of verblijf zo goed mogelijk behandelen, verzorgen en begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Dat horen we graag van u, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken en we de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening kunnen verbeteren. Veel mensen vinden het lastig om een klacht in te dienen. Daarom kunt u ons op verschillende manieren laten weten dat u niet tevreden bent: via een direct gesprek met de betrokkene, via de klachtenfunctionaris, via de klachtencommissie of door een klacht in te dienen bij een instantie buiten het ziekenhuis.

               

              Hier vindt u ons klachtenregelement.

               

              Maak een afspraakBel ons op 030 22 50 910